Kontakt

Informacje dla pracowników (i nie tylko!)

To, co jest dla nas nieznane, często budzi lęk. Spotykając osobę z niepełnosprawnością niejednokrotnie zastanawiamy się, jak należy się zachować – podejść do niej czy nie, jak rozpocząć rozmowę, czy zadeklarować pomoc? Niekiedy w obawie przed tym, że zachowamy się niestosownie, rezygnujemy z próby podjęcia kontaktu. Bywa również tak, że w porywie serdeczności i głębokim przekonaniu misji za wszelką cenę staramy się udzielić pomocy, nawet wtedy, gdy osoba niepełnosprawna sprzeciwia się i zapewnia, że poradzi sobie sama.
Zamieszczone w tym miejscu informacje mogą okazać się przydatne w czasie nawiązywania kontaktu i pracy z osobą niepełnosprawną. Nie ma tu oczywiście opisanych wszystkich sytuacji, które mogą się przydarzyć. To, co nie zostało zawarte w poniższych opracowaniach, niechaj uzupełnią takt i rozsądek.

Praktyczny poradnik savoir-vivre wobec osób niepełnosprawnych

Wskazówki dla osób prowadzących zajęcia z osobami niewidomymi i słabowidzącymi

Wskazówki dla osób prowadzących zajęcia z osobami niesłyszącymi i słabosłyszącymi

Wskazówki dla osób prowadzących zajęcia z osobami z dysfunkcją mowy

Mity i stereotypy na temat osób z niepełnosprawnością